پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ 19 September 2024
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۸۰۱۰۶

مروری بر روزنامه‌های صبح امروز؛ 31 مرداد 1403

مروری بر روزنامه‌های صبح امروز؛ 31 مرداد 1403
چهارشنبه 31 مردادماه خبر اصلی روزنامه ها پایان جلسه رأی اعتماد به کابینه پزشکیان است که امروز چهارشنبه به پایان می رسد. کنوانسیون دموکرات ها که عملا به معنای خداحافظی بایدن بود و سرنوشت مذاکرات آتش بس هم از دیگر گزارش های امروز رسانه هاست.

▶️ دنیای اقتصاد

⭐«فرصت طلایی کابینه ۱۴» عنوان تیتر یک است که در آن این روزنامه در آستانه رای‌گیری کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس، در قالب چهار سوال نظر مخاطبان را درباره تیم پیشنهادی پزشکیان جویا شده است.

⭐مطابق این نظرسنجی، با وجود اینکه بیشتر شرکت‌کنندگان اعتقاد دارند این کابینه در صورت اخذ رای اعتماد عملکرد بهتری از کابینه دولت سیزدهم خواهد داشت، اما در عین حال انتظار ارائه گزینه‌های بهتری برای نامزدها داشتند.

⭐«آینده تنش در خاورمیانه» عنوان عکس یک این روزنامه است که در آن یوشکا فیشر وزیر خارجه اسبق آلمان در یادداشتی به آینده تنش در خاورمیانه پرداخته است.

⭐او استدلال می‌کند که‌‌‌ برخلاف بحران سارایوو در تابستان ۱۹۱۴(سال آغاز جنگ جهانی اول)، درگیری یک قرنی بین یهودیان و اعراب در سرزمین فلسطین هرگز باعث یک جنگ جهانی نشده است.

⭐اما این وضعیت ممکن است در مقابل چشمان ما در حال تغییر باشد.

▶️ اعتماد

⭐عکس و تیتر یک این روزنامه با عنوان «آرای وفاق» به این مسئله اشاره دارد که مجلس امروز به وزیران پیشنهادی رای می‌دهد.

⭐پس از فراز و نشیب‌های فراوان سرانجام ایده وفاق به ایستگاه تصمیم مهم نمایندگان مجلس رسیده است. 

⭐امروز نمایندگان مشخص می‌كنند در مواجهه با ضرورت وفاق چند مرده حلاجند، آیا رویكردهای ملی را مد نظر قرار داده و به كلیت كابینه رای اعتماد می‌دهند یا وزرای اصلاح‌طلب و متفاوت را با تیغ تیز رای عدم اعتماد می‌تارانند؟

⭐تیتر دوم این روزنامه هم با عنوان «نخستین پرچمدار زنان» گفت‌وگویی است با آرزو عابدینی زن موتورسواری كه به مسابقات كاپ آسیا راه یافت.
این گفت و گو روایت زندگی او از کودکی تا بزرگ سالی است؛ روایتی که با کاراته در سطح حرفه ای شروع و به مربی بدنسازی رسیدن ادامه یافت تا اینکه پس از ازدواج با همسرش، به موتورسواری علاقمند شد.

⭐اما گزارش بعدی این روزنامه به چهره خبرساز این روزهای مجلس اشاره دارد: امیر حسین ثابتی.

⭐«شوالیه جوان پایداری و جلیلی‌تر از جلیلی در بهارستان» عنوان گزارشی است که سوژه آن ثابتی و کارنامه اوست؛ مجری برنامه جنجالی «جهان‌آرا» این روزها در بهارستان هم جنجالی شده است. 

⭐یک تنه شمایل سعید جلیلی در مخالفت با وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان شده است. استاد جملات قصارنویسی در توییتر است.

⭐می‌گوید افتخار می‌کند که افکارش به سعید جلیلی نزدیک است. افتخار می‌کند که برای ایستادن پای «حکم خدا» تندرو توصیف شود. به مرزهای ایران لعنت می‌فرستد که او را با عراقچی و ظریف هموطن کردند. 

⭐«شب تراژیک دموکرات‌ها» اشاره دارد به آغاز کنوانسیون حزب دموکرات زیر سایه تجمع‌های اعتراضی علیه جنگ در غزه.

⭐در این گزارش آمده است که بایدن با اشک پرچم را به کامالا هریس سپرد.

⭐در گزارش «پشت پرده سفر پوتین به باکو» هم آمده است: پوتین، به باکو گفت که مسکو همچنان به نقش تاریخی خود در میانجیگری مذاکرات صلح بین آذربایجان و ارمنستان، به‌رغم جنگ در اوکراین، متعهد است. 

⭐روسیه برای دهه‌ها میانجی سنتی بین این دو دشمن دیرینه در قفقاز بوده است. 

⭐هم ارمنستان و هم جمهوری آذربایجان از جمهوری‌های شوروی سابق بوده‌اند، اما در دو سال گذشته، مسکو در جنگ اوکراین گرفتار شده و قدرت‌های غربی نقش مهم‌تری در داوری این مناقشه ایفا کرده‌اند...

 

▶️ شرق

⭐«توهم تورمی؟» عنوان تیتر یک این روزنامه است که گزارشی است اجمالی از کارنامه مالی مدیریت شهری ششم که بدون احتساب تورم، معجزه آسا به نظر می رسد.

⭐«شب نامه؛ فانتزی جدید رادیکال ها» عنوان عکس یک این روزنامه است که اشاره دارد به اینکه چهارمین روز از بررسی صلاحیت وزرا با رفتار خارج از عرف پایداری ها در مقابله با صالحی امیری جنجالی شد.

⭐اما ماجرا چیست؟ یکی از نمایندگان پایداری مبادرت به توزیع متنی علیه صالحی امیری کرد تا نشان دهد به رویارویی خود با دولت چهاردهم ادامه خواهد داد و از هیچ تلاشی برای تخریب دولت وفاق ملی فروگذار نخواهد کرد.

⭐در گزارش «دوئل در بهارستان» اهمیت حضور عراقچی در وزارت امور خارجه و مناقشه درون اصولگرایی بررسی شده است.

⭐«چراغ سبز بی بی، فشار بر حماس» گزارشی است از سرنوشت مذاکرات آتش بس. 

⭐در این گزارش آمده است که با سفر بلینکن به اسرائیل، این رژیم موافقت خود را با پیشنهاد جدید واشنگتن و احتمال از سر گیری مذاکرات‌ آتش بس در روزهای آینده اعلام کرد.

⭐«فقدان اعصاب» هم گزارشی میدانی و دو صفحه ای از بازار داروهای اعصاب و روان است که سلامت بیماران را نشانه رفته است.

⭐گزارش هایی هم در مورد کودکان کار وجود دارد از جمله گزارشی با عنوان «کسی از آنها خبر ندارد» و نیز مطلبی با این عنوان که «کودک کار چه کسی است؟».

▶️ هم میهن

⭐این روزنامه عکس یک خود را به تصویری از روسای قوای مقننه و مجریه اختصاص داده و تیتر «پزشکیان: کابینه را با مشورت سطوح عالی معرفی کردم» برگزیده است.

⭐رئیس جمهور دیروز به مجلس رفت و خواستار رأی اعتماد برای همه کابینه شد.

⭐تیتر یک این روزنامه هم با عنوان «روز انتخاب وفاق یا تقابل» به این مسئله پرداخته که مجلس امروز نظر نهایی خود را درباره کابینه پیشنهادی چهاردهم اعلام می‌کند.

⭐از دیگر گزارش های این روزنامه می توان به «گفتمان اصلاح‏‌طلبی کم‏‌جـان، اما زنـده» اشاره کرد که گفتاری است از محمدجواد کاشی درباره نوسازی گفتمان اصلاح‌‏طلبی.

⭐«پیشتازی اندک هریس» هم گزارشی است از رقابت دو نامزد دموکرات- جمهوریخواه.

⭐این گزارش به دنبال پاسخ به این پرسش است که کاملا هریس در نظرسنجی ها پیشتاز است اما آیا ترامپ شانس برنده شدن دارد؟

⭐«در دولت می ماند؟» عنوان گزارش دیگر این روزنامه است که به سرنوشت محمدرضا فرزین اشاره دارد.

⭐با احتمال تثبیت صندلی ریاست برای محمدرضا فرزین در بانک مرکزی باید منتظر رویارویی دو دیدگاه متفاوت در تیم اقتصادی پزشکیان باشیم.

⭐«روزهای سخت نفس» گفت وگو با مادر و دختر 14 ساله ای است که ماجرای بازداشتش توسط ماموران طرح نور هنوز ادامه دارد.

⭐علیه «نفس حاجی شریف» پرونده ای در دادسرای اطفال با شکایت یکی از ماموران زن طرح نور تشکیل شده به دلیل آنچه این مامور «در رفتن یکی از انگشت های دست» اعلام کرده است.

⭐گزارش «پاتک به گوته» گزارشی است که به تعطیلی موسسه آلمانی زبان آموزی گوته اشاره دارد که احتمالا در پاسخ به تعطیل شدن مرکز اسلامی هامبورگ توسط قوه قضاییه پلمب شد...

 همشهری

⭐«نفوذ ایرانی‌به‌قلب تل‌آویو» عنوان عکس و تیتر یک این روزنامه است که در آن رسانه‌های صهیونیستی به نفوذ اطلاعاتی و سایبری ایران در جامعه اسرائیلی اعتراف کرده‌اند.

⭐این گزارش البته با یک اینفوگرافی هم همراه است که به نقش ایران در اعتراضات اسرائیل، نفوذ به جامعه صهیونیستی و حملات سایبری پرداخته است.

⭐«دوچرخه های اشتراکی دوباره در تهران» هم گزارش دیگر این روزنامه است که خبر می دهد که 2500دستگاه دوچرخه‌ اشتراکی در پایتخت فعال می‌‌شود.

⭐«صبح آرام، عصر پرهیاهو» هم روایتی است از جلسه دیروز مجلس که در آن وزرای پیشنهادی صمت، علوم، کشور، فرهنگ‌وارشاداسلامی، میراث‌فرهنگی و نفت از برنامه‌های خود دفاع کردند.

▶️ کیهان

⭐این روزنامه تیتر یک خود را « حذف زاویه‌دارها، لازمه وفاق ملی و بزرگ‌ترین کمک مجلس به رئیس‌جمهور» برگزیده است.

⭐با پایان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی پزشکیان، پرونده رای اعتماد به وزرا بسته شده و از فردا دولت چهاردهم به شکل رسمی فعالیت اجرائی خود را آغاز خواهد کرد.

⭐عملکرد مجلس در حوزه وزرای پیشنهادی یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که قضاوت مردم در قبال مجلس دوازدهم را مشخص می‌سازد.

⭐دولت چهاردهم در شرایطی روی کار آمد که کشور با نزدیک به سه سال مدیریت جهادی و بدون چالش شهید رئیسی از بحران‌آفرینی‌های دهه 90 عبور کرده و به آرامشی نسبی رسیده است.

⭐عکس یک این روزنامه هم عنوان «بایدن: در آمریکا کودکان بیشتر از هر چیزی با گلوله می‌میرند» را بر پیشانی دارد.

⭐بایدن در سخنرانی خود در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها طی اعترافی تکان دهنده اعلام کرد در آمریکا کودکان بیشتر از هر چیزی، با گلوله می‌میرند.

⭐برآوردها نشان می‌دهد آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیرنظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه را در اختیار دارند.

⭐بر اساس محاسبه شبکه خبری «سی ان ان» هر شهروند آمریکایی حداقل یک بار تجربه مواجهه با خشونت سلاح گرم در عمر خود را دارد.

⭐«شکست اسرائیل در عملیات آزادسازی اُسرا» هم گزارشی است که در آن اشاره شده است که صهیونیست‌ها می‌گویند، عملیاتی را برای آزادی 6 اسیر خود در غزه انجام دادند ولی همه این 6 اسیر کشته شدند. اجساد این صهیونیست‌های هلاک شده، به سرزمین‌های اشغالی منتقل شد.

⭐ستون «خبر ویژه» هم شامل دو خبر زیر است:

⭐نشریات زنجیره‌ای برخلاف نص صریح قانون اساسی درباره احراز صلاحیت یکایک وزیران پیشنهادی می‌گویند مجلس باید به شکل مطلق و دربستی به کابینه پیشنهادی و به ویژه برخی افراد مسئله‌دار رای اعتماد بدهد وگرنه این اتفاق آزمون خوبی برای مجلس نیست!

⭐محکوم پرونده فروش اطلاعات به بیگانگان می‌گوید نمایندگان 3درصدی ادای مدرس و مصدق را در مجلس درمی‌آورند.

⭐کیهان به این خبر واکنش نشان داده و به سبک خود از آن انتقاد کرده است.

منبع:دنیای اقتصاد

برچسب ها:
ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

پیجر همه جا، از اتاق کودک تا میز کافه و رستوران

چه کسانی از پیجر استفاده می‌کنند؟

در گفت‌وگوی فراز با «علی بهشتی نیا»، کارشناس آموزشی بررسی شد

مخاطرات اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت مدارس به اتباع افغانی

زندگی